Cum să evităm un diagnostic greșit sau teste care nu sunt necesare
Ni s-a întâmplat tuturor să mergem la medic cu o problemă de sănătate și medicul să fie atent la altceva. Ușa se deschide mereu. Apare un rezident cu o problemă. Apoi un alt medic. Și tot așa…
Da, medicii sunt foarte ocupați, timpul este limitat, iar pentru succesul terapeutic este foarte utilă și implicarea pacientului. Studiile arată că peste 80% din diagnostice sunt bazate doar pe ascultare.
Însă pentru aceasta, este nevoie descrierea simtomelor, nu doar de răspunsuri cu da sau nu.
De exemplu, dacă aveți o durere, este bine să explicați când a început, dacă înainte ați mai avut dureri similare, ce ați simțit, cât de des se repetă durerea.
Clarificarea unor aspecte de felul acesta este foarte utilă și îl poate ajuta cu adevărat pe medic în identificarea problemei..
Totuși, ce facem când medicii sunt grăbiți și nu sunt dispuși să ne asculte?
Ca pacienți puteți face primul pas și fiți deschiși și sinceri.
Primul pas este să îi spuneți medicului pe un ton cald și respectuos că aveți câteva îngrijorări legate de starea dvs. medicală și este necesar să le clarificați.
O frază de genul ”Înțeleg că sunteți ocupat dar trebuie să clarificăm câteva aspecte. Voi sintetiza esențialul” ar putea ajuta.