Urgența este pentru urgențe

Serviciul 112 a preluat 12.735.836 de apeluri în 2018, potrivit datelor colectate de Serviciul de Telecomunicații Speciale, însă mai mult de jumătate dintre acestea nu au fost urgenţe de competenţa serviciului, ci solicitări de informaţii diverse, apeluri efectuate din greşeală, farse şi apeluri injurioase.

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, dorește ca prin intermediul campaniei ”Urgența este pentru urgențe”, lansată astăzi de Ziua Mondială a Sănătății de Departamentul pentru Situații de Urgență, în parteneriat cu Ministerul Sănătății și Fundația Centrul pentru Politici și Studii de Sănătate, să atragă atenția populației că rolul Unităților de Primiri Urgențe este pentru urgențe. Prin intermediul unor clipuri video și audio, va fi prezentată realitatea din spatele ușilor de la Unitățile de Primire Urgențe.

Campania își propune să facă populația să înțeleagă că dacă ei au ajuns la urgențe pentru o febră sau o altă problemă acută, însă care nu le pune viața în pericol și așteaptă mai mult timp este pentru că medicii sunt ocupați. Este important ca fiecare să înțeleagă că numărul de urgențe trebuie folosit atunci când efectiv este o situație foarte gravă. În caz contrar, folosirea abuzivă a apelurilor, poate lăsa pe cineva care are mai mare nevoie de ajutor să aștepte mai mult, un lucru care se poate dovedi fatal.

Potrivit oficialilor STS pe anul 2018, în fiecare zi există în medie 18.000 de apeluri nonurgente, la care răspund 380 de operatori, iar durata acestor convorbiri în fiecare zi a fost de 60 de ore.